عنوان : برگزاری كارگاه دو روزه ای با امتیاز بازآموزی همراه با پرسش و پاسخ و برگزاری آزمون تحت عنوان ً دوره شغلی رسیدگی به شكایات طبق شیوه نامه
زير عنوان : بقصد رضای خالق به مخلوق خدمت کنیم
کد خبر : ۵۹۴۷۴
تاريخ :
 ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ 
ساعت : ۱۱:۱۲:۲۹

 

بقصد رضای خالق به مخلوق  خدمت کنیم

به نقل از منصور فلاطون  مسئول روابط عمومی  مدیریت  بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کارگاه دو روزه ای  با امتیاز بازآموزی همراه با پرسش و پاسخ و  برگزاری آزمون  تحت عنوان ً  دوره شغلی رسیدگی به شکایات طبق شیوه نامه ً ،  با هدف آموزش ،آشنایی با مجموعه قوانین و مقررات و افزایش سطح دانش  رسیدگی و پاسخگویی به شکایات با حضور نمایندگان محترم واحد رسیدگی به شکایات مراکز درمانی دانشگاهی و کارشناسان مدیریت  بازرسی در محل سالن جلسات این مدیریت را  برگزار کرد.

دکتر منصورآرزومند مشاور ریاست دانشگاه و مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور در این کارگاه آموزشی ، ضمن ادای احترام به بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام علیها  وعرض تسلیت ایام فاطمیه ،  و خیر مقدم به حاضرین ،  خود و همکاران بزرگوارم را بر ارایه خدمت صادقانه  و بی منت  و بقصد رضای خالق مهربان به مخلوق  و برای رسیدن به کمال ، سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی ،  همراه با خویشنتداری ، صبوری و مهربانی توصیه میکنم ؛ گفت   :  به موازات رشد جمعیت و توسعه جوامع، ارتباطات  اجتماعی با دگرگونی رو به تزایدی رو برو شده و نیاز به سازماندهی  جدید نظامات اداری، تشکیل و توسعه سازمانها و تنوع بخشیدن به فرآیند های ارائه خدمت، ضرورت یافت. این توسعه اداری، اگر چه توانست تا حد زیادی، نظم و قاعده اجتماعی ایجاد کند اما خود بصورت مهار نشدنی، بروکراسی های غیر زاید و پیچیدگی های آزار دهنده ای را ایجاد کرد که در موارد مختلفی با فلسفه وجودی آن که همانا گره گشایی از کار مردم و ارائه آسان، به موقع و عادلانه خدمت بود فاصله گرفت و بتدریج این «ابزار خدمت»، خود به " هدف خدمت" تبدیل گردیده و" مردم سالاری" جای خود را به" دیوان سالاری" داد. بدیهی است که این تعارضات، سازمانها را بر آن داشت تا چاره اندیشی کرده و به همین دلیل بود که در سازمانها، نظامات  ارز یابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شکل گرفت؛ ماموریت اصلی این نظامات آنست که جهت گیری های سازمانی را به صورت دائمی رصد کرده و زمینه هایی را فراهم آورند که سازمانها در درون خود از یک نظام " خود کنترلی " اثر بخش و کار آمد برخوردار بوده و هرگونه انحراف از مسیر اصلی را که ارائه خدمت به مردم است به موقع شناسایی کنند و به اصلاح مسیر حرکتی سازمان بپردازند.

 

مدیریت بازرسی :  با ذکر این مطلب که ، تسلط  بر مجموعه قوانین و مقررات ، شوه نامه ، بخشنامه و آیین نامه ها  ، شناخت سیاست های خرد و کلان وزارت متبوع نقش مهم و کلیدی  را برای رسیدن به اهداف سازمانی و انجام  وظایف محوله و ماموریت ها دارد؛  افزود :  از آنجا که دریافت کنندگان خدمات، محور اصلی ارائه خدمت بوده و تامین رضایت آنها هدف نهایی سازمانها محسوب می شود اطلاع از نظرات، دغدغه ها، نگرانی ها و انتقادات آنها و نیز پاسخگویی مناسب به اعتراضات و شکایات این عزیزان، از نقش مهمی در رصد جهت گیری سازمان برخوردار بوده و معیار خوبی جهت تعیین میزان سلامت اداری سازمانها  محسوب می شود .

این مشاور اظهار داشت :  تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی و بهره گیری از روش های نوین و فناوری های پیشرفته به نحوه ی اجرای  شیوه های پاسخگویی و شکایات  پرداخته و تقویت پاسخگویی در برابر عملکرد را در دستور کار خود قرار داده است ؛ شیوه نامه حاضر که به شیوه نامه اجرایی فرآیند دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات موسوم است چارچوب مدونی بوده که می تواند وحدت رویه مناسبی را در سطح همه ی بخش های تابعه دانشگاه حول محور تقویت پاسخ گویی در برابر عملکرد ایجاد نماید. امید می رود در پرتو اجرای این شیوه نامه، رضایت مندی همه ذینفعان اعم از کارکنان و مشتریان بیرونی روز به روز به صورت موثرتر و مشهودتری حاصل گردیده و سلامت اداری تقویت شود؛ ولذا انتظار میرود با نظارت و اجرای دقیق برنامه به نقطه ی مطلوبی برسیم که در آن به عنوان مرجع اطمینان بخش کارکنان و مخاطبین دانشگاه محسوب شده و برای دانشگاه، هر کارمند به عنوان یک " ناظر " هر مراجعه کننده به منزله یک " بازرس " و هر شکایت به مثابه یک " گنج " به رسمیت شناخته شده  و از حیث عملکرد در جایگاه یکی از ممتازترین مدیریت های بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دستگاه ها و سازمان های استانی قرار گیریم  .

  دکتر منصورآرزومند باارج نهادن به تلاشهای صورت گرفته در تمام سطوح ، از کلیه کارکنان مومن و متعهد و صبور تشکرکرد و گفت  : به لطف خداوند و در پرتو تلاش مشترک و منسجم همه همکاران محترم در اقصا نقاط دانشگاه روز به روز شاهد تقویت پاسخگویی، ارتقاء کیفیت فرآیندهای ارائه خدمت و افزایش رضایتمندی کارکنان، مردم شریف و بالطبع خالق یکتا باشیم.


نمایش تعداد بازدیدها : 52

بازگشت           چاپ چاپ         
 
 
 
  • دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
  • ایران - اهواز - کد پستی : 15794-61357
  • صندوق پستی : 159
  • تلفن : 60-3367543-0611
  • پست الکترونیکی : info@ajums.ac.ir
کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد
Copyright 2014 - Ajums Web Development Group
 

DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8